Pentru ca persoana de la volan să realizeze în ce tip de
automobil a luat loc turometrul i-a cedat locul unui ceas pe care vezi
între ce rotaţii imaginabile ale motorului se încarcă bateriile
litiu-ion. În zona inferioară rulează motoarele electrice faţă-spate,
în a doua treime se regenerează acumulatorii, iar în ultima intră în
forţă motorul pe benzină. Pentru a clarifica situaţia spunem de la
început că maşina are trei motoare. Primul şi cel mai puternic este un
V6 de 3,5 litri şi 250 CP, ajutat de două propulsoare electrice
amplasate echilibrat, unul în faţă şi celălalt în spate.
Când bateriile sunt încărcate, rulezi doar în mod electric, iar
atunci când accelerezi sau depăşeşti pragul de 50 km/h se activează şi
V6-le care livrează putere punţilor, în timp ce motorul electric spate
dozează cuplul axului spate. În acelaşi timp, bateriile litiu-ion se
încarcă din energia cinetică produsă de roţile faţă. Cel mai mult se
reîncarcă acumulatorii pe frânare, atunci când niciun motor nu mai
consumă, iar bateriile captează toată energia pe care o degajă roţile.În ceea ce priveşte habitaclul Lexus RX450h este poate unul dintre cele mai confortabile SUV-uri de pe piaţă. Scaunele sunt mari şi confortabile, iar suspensia filtrează aproape toate denivelările. Sistemul audio este la nivelul segmentului, însă nu impresionează calitatea materialelor. Există inserţii de lemn, însă acestea intră în contrast puternic cu plasticul de calitate "Toyota", nu de slabă calitate, însă departe de ce vedem la concurenţa germană. În ceea ce priveşte computerul de bord, Lexus vine cu o "imitaţie" de mouse în locul unei rotiţe gen iDrive.
Lexus RX450h:
Propulsie: hibrid, două motoare electrice de 167 CP, respectiv 68 CP plus V6 3,5i: 3.456 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată de tip CVT, 300 CP la 6.000 rpm
-
Performanţe: 0-100 km/h 7,7 s, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 6,3 l/100 km, emisii CO2 147 g/km.
-
Preţ: 65.500 euro cu TVA
-
Plus: consum scăzut, imagine, performanţe dinamice
-
Minus: anumite detalii de interior demne de o Toyota, nu de un Lexus
Sursa : ZF.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu