Producătorii auto germani Volkswagen şi BMW şi-au depăşit propriile
recorduri de vânzări pentru primul trimestru, întrucât cererea puternică
pentru maşini de lux din Statele Unite şi China a susţinut vânzările,
compensând şi evoluţia mai slabă a pieţei europene, potrivit Wall Street
Journal.
Cererea pentru maşini din clasa premium a continuat să crească în
China, chiar şi în contextul declinului pieţei auto chineze cu 1,3%, la
3,77 milioane de unităţi, potrivit ultimelor date din industrie,
publicate miercuri.
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a anunţat un
avans de 11% al vânzărilor în primul trimestru, la nivelul record de
1,36 milioane de maşini. Avansul de 13% din China şi creşterea de 41%
din SUA au susţinut vânzările, în timp ce în Europa, excluzând Germania,
grupul a avut un declin de 3,7%.
"În timp ce situaţia de pe pieţele europene rămâne dificilă, am
înregistrat creştere semnificativă în Asia şi America de Nord", a
declarat şeful de vânzări al Volkswagen, Christian Klingler.
Ultimele cifre anunţate de BMW prezintă o imagine similară, cu un
avans de 11% al vânzărilor, la 425.528 de maşini, susţinut de China şi
SUA.
"Vrem să menţinem trendul cu modele noi în acest an, precum BMW Seria
6 Gran Coupe şi variantă îmbunătăţită a BMW Seria 7", a spus şeful de
vânzări al grupului, Ian Robertson.
BMW vizează în acest an o creştere peste cea pieţei, a reiterat
Robertson, şi anticipează noi recorduri anuale de vânzări pentru mărcile
sale - BMW, Mini şi Rolls-Royce.
Marca BMW şi-a păstrat avansul faţă de Audi, parte a grupului
Volkswagen, cu 356.548 maşini vândute în primul trimestru, în urcare cu
11%. Audi a raportat o creştere identică, la 346.100 de unităţi. A treia
marcă după vânzări pe piaţa maşinilor din segmentul premium,
Mercedes-Benz, a anunţat săptămâna trecută un avans al vânzărilor de
12%, la 313.902 maşini.
Sursa: Money.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu