Benzina şi motorina se scumpesc din ce în ce mai des.
Ce poate face un conducător auto împotriva creşterii preţurilor la
carburanţi? Aproape nimic. Nu chiar. Rob Huff, pilotul Chevrolet în
cadrul WTTC oferă şoferilor sfaturi pentru a realiza economii de
combustibil.
Acelaşi lucru este valabil şi pentru exteriorul autovehiculului. Îndepărtaţi suportul de acoperiş oricând este posibil. Acesta afectează aerodinamica. Menţineţi-vă autovehiculul curat. Asiguraţi-vă că toate prizele de aer sunt curate şi neobstrucţionate. Asiguraţi o admisie corespunzătoare a aerului în motor. De asemenea, spălaţi autovehiculul, în special zona roţilor de sub apărătoarele de noroi. În felul acesta, veţi reuşi uneori să îndepărtaţi peste un kilogram de noroi.
Curăţaţi filtrele şi verificaţi presiunea în pneuri
Motorul este sufletul autovehiculului . De aceea, este imperativ să se prezinte în cea mai bună stare. Efectuaţi în mod regulat toate verificările recomandate. Utilizaţi ulei şi lichid de răcire recomandate; verificaţi nivelul fiecăruia. Menţineţi toate prizele de aer curate şi neobstrucţionate. Curăţaţi filtrele cu regularitate.
De asemenea, pneurile influenţează în mod direct consumul de carburant al autovehiculului dumneavoastră. Verificaţi frecvent presiunea în pneuri. În general, cu cât presiunea este mai ridicată, cu atât scade rezistenţa la rulare şi, implicit, consumul. Dar respectaţi întotdeauna recomandările producătorului. Un nivel prea ridicat al presiunii poate economisi carburant, dar poate, de asemenea, suprasolicita suspensia şi poate cauza deteriorarea prematură a pneurilor şi reduce stabilitatea şi confortul dumneavoastră în timpul conducerii. Nu uitaţi să schimbaţi pneurile de iarnă/vară la timp!
Frânarea
Fiecare utilizare a frânelor înseamnă o pierdere a energiei carburantului ars în timpul deplasării autovehiculului. Fiţi întotdeauna atent şi evitaţi pe cât posibil manevrele de frânare care nu sunt necesare. Atunci când vă deplasaţi în pantă, în loc să acţionaţi pedala de frână sau să comutaţi în treapta neutră de viteză, utilizaţi frâna de motor pentru a menţine sau reduce viteza. În acest mod nu veţi consuma absolut deloc carburant. Chiar dacă utilizaţi treapta neutră de viteză, tot va fi consumată o anumită cantitate de carburant pentru menţinerea motorul la ralanti.
Acceleraţia, un factor important al consumului de carburant
Dacă nu este nevoie să acceleraţi imediat, nu apăsaţi pedala de acceleraţie la maxim. În cele mai multe cazuri, este suficient să o apăsaţi uşor. Pe o suprafaţa plană, puteţi schimba treapta de viteză la o turaţie de 2000 rpm. Observaţi modul de funcţionare a cutiei de viteze automate. Încercaţi să simţiţi motorul. Există anumite diferenţe în funcţie de cilindree şi de tipul motorului (pe benzină, diesel).
Nu uitaţi de tempomat
Atunci când autovehiculul dumneavoastră este prevăzut cu tempomat, utilizaţi-l de câte ori aveţi ocazia. Unitatea de comandă face întotdeauna cele mai bune alegeri în materie de turaţie, treaptă de viteză şi acceleraţie etc. Este aproape imposibil ca şoferul să facă acest lucru mai bine. Pentru a vă convinge uitaţi-vă pe computerul de bord.
Atenţie la sistemul de aer condiţionat
Geamurile şi/sau trapa deschise afectează aerodinamica autovehiculului dumneavoastră pe măsură ce viteza sporeşte. Găsiţi echilibrul perfect între utilizarea sistemului de aer condiţionat şi deplasarea cu geamurile deschise. Utilizaţi sistemul de aer condiţionat doar atunci când este absolut necesar. Porniţi-l la ralanti. Puteţi simţi şi observa cum se modifică turaţia. Sistemul de aer condiţionat are nevoie de energie electrică de la motor. Aceasta înseamnă că are nevoie de carburant.
În plus, nu supraalimentaţi rezervorul de carburant. Opriţi-vă la primul sau la al doilea sunet specific al pistolului pompei de carburant. Carburantul în exces nu va intra în procesul de combustie pentru a propulsa autovehiculul.
Sursa: Capital.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu